Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: problem z obrotami

  1. #1
    imker
    Gość

    Domyślnie problem z obrotami

    Witam serdecznie, posiadam Alfę 156 1.8 TS 144KM 98 rok 147000km. Dziś nastąpiła niespodziewana usterka a mianowicie wymieniłem termostat
    odpaliłem autko i czekałem na 90stopni w selu odpowietrzenia układu. wszystko było ok do momentu dodania gazu. Okazało się że przy zwiększaniu obrotów auto zaczeło się "mulić" po odjęciu gazu jest wszystko ok na wolnych chodzi równiutko, czy ktoś miał podobną przypadłość? dodam ze przed wymianą termostatu było wszystko ok. Odłączyłem przepływkę i jest jeszcze gożej więc wydaje mi się ze chyba to nie ona jest przyczyną moich zmartwień;/ dodam ze odłączyłem też układ dolotowy ( gumową rurę wraz z filtrem) jednakze wszystko jest podłączone tak jak było.


    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To tylko hipoteza, bo teoretycznie termostat nie powinien mieć wpływu na take objawy, ale może ECU zaadoptował się do poprzednich warunków temperatury silnika w pewnym zakresie obrotów i teraz, gdy masz nowy termostat i wszystko nagle zaczęło działać należycie, ECU "zgłupiał".
    Na twoim miejscu zrobiłbym reset ECU i przeprowadził adaptację - myślę, że to powinno pomóc.

  3. #3
    imker
    Gość

    Domyślnie

    reset ECU czyli rozumiem zrobić podobnie jak poszperałem na forum


    odłącz ako na 45 minut
    podłącz ponownie akumulator i przekręć kluczyk w pozycję MAR na 90 sekund
    wyjmij kluczyk na 90 sekund
    włącz silnik na 15 minut BEZ DOTYKANIA PEDAŁÓW
    wyłącz samochód na 10 minut
    Ostatnio edytowane przez imker ; 11-11-2011 o 18:48

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    reset robimy tylko i wyłącznie programem AlfaDiag albo w ASO

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał imker Zobacz post
    reset ECU czyli rozumiem odłączyć klemy na jakiś czas i potem spowrotem podłączyć , odpalić silnik i jeździć z różnymi prędkościami itp?
    Niestety nie. To nie polonez z jednopunktem.
    Tak, jak napisał kolega wyżej - tylko komputer, ale można zrobić też FES-em.
    Konstruktorzy już zadbali, żeby ASO miało dochody.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    FiatEcuScan-em nigdy nie robiłem
    zakup na alledrogo kabelek
    program znajdziesz jak poszukasz

  7. #7
    imker
    Gość

    Domyślnie

    dzięki lookałem na alledrogo i za jakieś 65zł z przesyłką mają kabelek + program, chociaż znając życie będzie g... wart

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wcale nie.
    Tylko kup kabel z przełącznikiem na air bag.
    A tej procedury, którą znalazłeś, zawsze możesz spróbować, ale u mnie to nie chciało zadziałać.

  9. #9
    imker
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Wcale nie.
    Tylko kup kabel z przełącznikiem na air bag.
    A tej procedury, którą znalazłeś, zawsze możesz spróbować, ale u mnie to nie chciało zadziałać.


    takie cuś znalazłem http://allegro.pl/interfejs-fiat-alf...909080662.html jutro spróbuję tej procedury
    a nóż zadziała bo naprawdę zdziwiłem się gdy auto , które 20 minut wcześniej działało normalnie ( bez problemów) nagle się popsuło
    z elektroniki odłączyłem tylko kostkę od przepływki więc wydaje mi się ze adaptacja pomoże ( mam nadzieję )

  10. #10
    imker
    Gość

    Domyślnie

    dziś rano pełen entuzjazmu zabrałem się za "adaptację" , niestety wg. mnie nic to nie pomogło , jest tak jak było;( w poniedziałek jadę podłączyć Alfę kabelkiem mocy , swoją drogą i tak kupię sobie interfejs (zawsze moze się przydać) czytałem na forum ze tzw. niebieskim kabelkiem nie zdiagnozuję wszystkich funkcji auta pytanie czy da się nim skasować komputer? pytam bo jest tyle tego napisane ze już zgłupuiałem co można nim zrobić a co nie;/ , jeszcze wracając do adaptacji zastanawiam się czy aby napewno dobrze ją przeprowadziłem


    czyli :
    odłącz ako na 45 minut
    podłącz ponownie akumulator i przekręć kluczyk w pozycję MAR na 90 sekund
    wyjmij kluczyk na 90 sekund
    włącz silnik na 15 minut BEZ DOTYKANIA PEDAŁÓW
    wyłącz samochód na 10 minu

    ale.... czy podaczas tej adaptacji muszą być zamknięte drzwi?
    z doświadczenia się pytam ponieważ w mojej byłej e30 kasując inspekcję musiałybyć zamknięte drzwi

    ale nie będe gdybyał tylko odwiedzę znajomego , który ma program i kabelek

Podobne wątki

  1. [159] problem y obrotami
    Utworzone przez Doom w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 16:26
  2. problem z obrotami
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 19:25
  3. Problem z obrotami
    Utworzone przez bieniak w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 23:11
  4. problem z obrotami...
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-11-2010, 14:01
  5. problem z obrotami.
    Utworzone przez kranked79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2010, 15:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory