Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa Romeo 145 1,9TD pali się kontrolka ładowania

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9TD
    Postów
    5

    Domyślnie Alfa Romeo 145 1,9TD pali się kontrolka ładowania

    Witam, jestem nowy i mam parę pytań - mam nadzieję że pomożecie .
    Otóż pali mi się kontrolka ładowania po odpaleniu, po przy gazowaniu kontrolka gaśnie, światła świecą równomiernie jednak ładowanie jest słabiutkie .
    Mechanik zamówił jakiś regulator napięcia ze szczotkami (25 PLN) i mówił że to niby pomoże, co o tym sądzicie ?

    Druga sprawa, na klapie piszę 2.0TD jednak silnik jest taki sam jak w mojej byłej temprze 1.9TD 66kw 90 km, czy to rzeczywiście to samo ?

    Trzecia sprawa to klimatyzacja, jest nie sprawna, czy mogę zdjąć pasek klimy, czy napędza on coś jeszcze i jest to nie możliwe ?

    Pytania może i mozolne, ale będziecie lepiej wiedzieć, lepiej pytać niż narobić szkód .

    Z góry dzięki

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wave556 Zobacz post
    Druga sprawa, na klapie piszę 2.0TD jednak silnik jest taki sam jak w mojej byłej temprze 1.9TD 66kw 90 km, czy to rzeczywiście to samo ?
    to jest TD albo JTD to są inne silniki. Z którego roku jest to auto?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Speedmaniac
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    147 1.6TS 120KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Problem z ładowaniem to wina alternatora. Na małych obrotach masz zbyt małe napięcie więc świeci się kontrolka, jak zwiększasz obroty to napięcie się zwiększa i kontrolka gaśnie. Niestety jest to objaw uszkodzonego regulatora napięcia. Napięcie powinno być stałe niezależnie od obrotów (z małymi wahaniami) Jeżeli wymieni to dobrze, to pomoże.

    1.9 TD 90KM był produkowany od 1994 do 1999. Jeżeli masz auto z tych lat to masz ten silnik. O ile dobrze pamiętam to jest to ten sam silnik co miałeś. Czyli silnik od Fiata. Ale lepiej niech to jeszcze ktoś potwierdzi.
    Ostatnio edytowane przez Speedmaniac ; 05-05-2016 o 10:03

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9TD
    Postów
    5

    Domyślnie

    Silnik to na pewno nie JTD, jest taki sam jak w temprze, tipo - 1,9TD 66kW 90 km .
    Rocznik auta 1998r .

    Pytanie dot klimy, czy mogę zdjąć pasek klimy, czy jest nim napędzane coś jeszcze ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek1987
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    PL-00
    Auto
    F..k new cars, I'm driving oldschool :)
    Postów
    317

    Domyślnie

    Nawet jak napędza to kupujesz krótszy pasek od wersji bez klimy i gotowe

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9TD
    Postów
    5

    Domyślnie

    Kupiłem regulator napięcia - koszt 21 pln jednak różni się od oryginalnego tym że stary ma 14v ładowanie a nowy 14,5v ale myślę że to na korzyść .
    Jutro idę po paski i klocki ale muszę wziąść stare na wzór bo są dwa typy .

    Myślę że po wymianie tego regulatora problem z ładowaniem zniknie ...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ciups
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    155 2.0 super TS 16V
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wave556 Zobacz post
    Silnik to na pewno nie JTD, jest taki sam jak w temprze, tipo - 1,9TD 66kW 90 km .
    Rocznik auta 1998r .

    Pytanie dot klimy, czy mogę zdjąć pasek klimy, czy jest nim napędzane coś jeszcze ?
    Silnik klasa . Miałem taki w 155. Jak lubisz diesle ( bo ja już przestałem) to jest ideał. Prosty, wręcz toporny , wytrzymały , oszczędny. Moja była dość fajnie wyciszona, z tego co widzę teraz wygłuszenia w benzynie są słabsze, i w środku nie dokuczał klekot. Na zimno trochę na zewnątrz raził, ale po nagrzaniu zmieniał ton o 100 % . Też tak masz? Jedyny problem to miałem z termostatem z tego co pamiętam i ciężko mu się było nagrzać. Chyba pomogła wymiana na jakiś solidniejszy.
    Wiem , że nie na temat ale tak jakos na sentymenty mnie nabrało.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.9TD
    Postów
    5

    Domyślnie

    Silnik o ile będzie tak solidny jak w temprze - to będzie super . Dla mnie zawsze stare TD były najlepsze tak jak Isuzu czy VAG .
    Powracając do tematu, zmieniłem regulator napięcia, ładowanie na wolnych obrotach bez świateł 14,1-14,2v na włączonych światłach 13,9v czyli dobrze ?

    Jaki akumulator polecacie do tego samochodu ? Aktualnie mam 74Ah 680A ale już kończy żywot...

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Speedmaniac
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    147 1.6TS 120KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    To jest dobre napięcie. Na pewno niczego nie uszkodzi ale też nie jest za małe. Ja mam u siebie na wolnych 14,3-14,4V. Co do akumulatora to ciężko mi doradzić. Wszystko zależy od tego ile chcesz na niego wydać.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Dobra misku , nie słuuchaj innych tylko tak :

    kontrolka - normalne zjawisko , w Alfie jest zrobione to w ten sposób żeby po rozruchu silnika , alternator nie obciążał silnika dodatkowo , przygazujesz , zaczyna sie wzbudzenie i ładuje ( silnik TD nie potrzebuje zasilania aby pracował ) a po odpaleniu świece żarowe dają ostre obciążenie , jest to zrobione aby silnik CI budą nie napierdzielało .

    Na klapie pisze 2.o tak bo okreslają go jako 1,9 albo 2,0 błedy itd. moze dlatego ze wyszła niby wersja 92Konna i to niby 2,0 , więc się nie przejmuj . ( srubokret i w 10 sekund mozesz zrobic z tego silnika 100kM )

    Pasek zdemij oplacz o prawą lapę , przywal tasmą izolacyjną i po sprawie

    jak cos masz problem , pisz bądz dzwon .
    Mam tego TD od 17 lat i jestem zadowolony z niego bardzo

    co do Akumulatora , szukaj o jak najwiekszym prądzie rozruchowym bo jednak ten silnik tego potrzebuje . Ale akumulator ten który masz jest elegancki
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 12-05-2016 o 20:21

Podobne wątki

  1. Kontrolka poduszki, a brak ładowania Alfa 156 2.0JTS
    Utworzone przez Janko1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 07:35
  2. ALFA 156 1.6TS nie odpala, pali się kontrolka wtrysku
    Utworzone przez matt692 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 19:33
  3. [33] Obwód ładowania ALFA ROMEO 33 1.7
    Utworzone przez guciu1801 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 22:45
  4. Kontrolka ładowania... Pasek cały, auto pali...
    Utworzone przez veet w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 05:00
  5. [156] Pali sie kontrolka wtrysków, ale pali i jeździ normaln
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory