Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: AR 166 awaria automatu kody kto pomoże odczytać?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie AR 166 awaria automatu kody kto pomoże odczytać?

    Myslę nad tą alfetką

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-3-0...C20364317.html
    sprzedawca podał mi takei kody awarii skrzyni, wie ktoś co poszło?



    Tested device: Automatic Gearbox ZF 4HP20
    ___________________
    Faults reported:

    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 3rd
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 1056
    Counter: 61

    Fault code N2:
    Gearbox input revs sensor
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 1st
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 0
    Counter: 8

    Fault code N3:
    Gearchange control
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 2nd
    Torque converter: Open
    During gear engagement: Yes
    Engine rpm: 2688
    Counter: 42

    Fault code N4:
    Brake signal
    Error present

    Ostatnio edytowane przez RobertWroc ; 07-09-2011 o 22:11

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Ostatni błąd jest obecny chyba w każdym automacie z AR166 - również moim. Jest chyba problem z czujnikiem prędkości obrotowej silnika. Może być to rzeczywista usterka albo zalany sterownik skrzyni lub problem na kostce/złączce na skrzyni. Przebieg samochodu dość spory. Nie wiadomo jak automat był użytkowany, czy olej był chociaż raz wymieniony.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Witam,
    Ja walcze ze sportronikiem (zf4HP20) i powiem tak, że:
    - może być za mało oleju. Sprawdzić poziom i ewentualnie dolać Mobila ATF LT71141, cena około 25zł/litr. Jeśli czarny i wodnisty to można spróbować wymienić.
    - może być zalany sterownik przez nagrzewnicę (jak feecle pisze) i skrzynia wariuje. Koszt to nagrzewnica 100 zł i nowy sterownik skrzyni ceny różne od ok 150 zł używany.
    - jeśli słychać jakieś odgłosy podczas jazdy no to już raczej usterka mechaniczna. Pada przeważnie konwerter, support i pompa oleju koszty to 2,5-4 tyś zł z robotą.

    U mnie niestety ta ostatnia opcja
    Ja postanowiłem kupić używkę, ceny średnio 1.500zł. W przyszłym tyg. wymieniam i zobaczymy

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Olej ATF LT71141 jest wodnisty w temperaturze pokojowej i tym się nie należy przejmować. Powinien mieć słomkowy kolor i zapach ryby(?). Jeśli jest czarny to albo z powodu dodatków uszlachetniających (np. Lubegard) albo z powodu zbyt wysokiej temperatury pracy i wtedy powinien mieć także inny zapach. Olej z wiekiem i przebiegiem traci swoje parametry. Jeśli przez 300.000km nie był wymieniany to jego parametry na pewno uległy pogorszeniu.
    Jeśli skrzynia jest szczelna to oczywiście ilość oleju w skrzyni nie powinna się zmieniać.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Olej ATF LT71141 jest wodnisty w temperaturze pokojowej i tym się nie należy przejmować.
    Jak spuszczałem olej, który był własnie czarny to miał temp. ok. 60-70 st i był właśnie wodnisty w porównaniu z mobilem o zapachu niech bedzie ryby
    U mnie to była raczej kwestia przegrzania i braku wymiany a nie dodatków. Jak kupiłem alfę to jezdziła bez I biegu wentylatora a jak nam wiadomo ta skrzynka jest chłodzona cieczą. Oczywiście sprawą chłodzenia, poziomu oleju itp się zająłem od razu tylko pytanie czy ktoś o tym myślał przez ostatnie powiedzmy 5 lat....

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi, jednak odpuściłem ją sobie, jakoś nie przekonuje mnie, ze że ktos nie zdiagnozował usterki bo mu sie nie chce spinać, a z drugiej strony zrobił diagnostykę skrzyni.
    Czyli że najprawdopodobniej był w serwisie i zna koszt naprawy. A ja jakoś nie chcę już go poznać

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 14:37
  2. Pytanie jak odczytać kod z niezablokowanego ICS
    Utworzone przez rivt w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 13:24
  3. Błędy silnika - pomożecie odczytać?
    Utworzone przez swienty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2010, 20:57
  4. Jak odczytać kody błędów w alfie 145 1.6 boxer 1995r.
    Utworzone przez Miki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2007, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory