Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Brak mocy 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    147 1.9JTD 2002
    Postów
    8

    Domyślnie Brak mocy 1.9 JTD

    Witam

    Od kilku dni mam wyraźny spadek mocy. Podejrzewałem przepływomierz, odpiąłem więc wtyczkę od niego i nic się nie zmieniło. Po podpięciu do FES widać ogromną różnicę pomiędzy pożądaną ilością powietrza (która waha się od 300 do 1800mg/l), a rzeczywistą ilością (od 50-300mg/dL), widać też wyraźną różnicę pomiędzy pożądanym, a rzeczywistym ciśnieniem doładowania. Filtr powietrza nowy, raczej żadnych nieszczelności nie mam. Próbowałem zrobić w FES test tej gruszki od turbo (jak rozumiem podczas testu powinna się ona poruszać) ale pałąk z gruszki do turbiny nawet nie drgnął. Pomocy ! Załączam screeny z FES:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	1
Rozmiar:	69.8 KB
ID:	230896Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	1
Rozmiar:	68.3 KB
ID:	230897

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Sprawdź czy działa klapa gasząca (przepustnica) jeżeli tam sztanga nie pracuje masz problem z podciśnieniem. Miałem taką sytuację i wymiana wężyków pomogła.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    147 1.9JTD 2002
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki za zainteresowanie tematem Mógłbyś coś więcej o tym napisać ? Szukałem na forum "klapa gasząca" ale nie znalazłem instrukcji jej sprawdzenia.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar RafalP.
    Dołączył
    05 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 sw lift 1.9 jtd 16v 2003r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Klapa znajduje się za gumowym wężem idacym od intercooler a do silnika, po prawej stronie. Często osadza się tam dużo sadzy naparu ogólnie syfu który może zmniejszać ilość powietrza idacego do silnika.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/147/..._przewod_.html
    Post nr 4
    Dodam jeszcze że klapa gaszącą zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu silnika.
    Więc warto ją obserwować gdy ktoś inny gasi auto.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Koks ; 30-06-2017 o 21:30

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    147 1.9JTD 2002
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki postaram się jutro sprawdzić. Dodam jeszcze dwie kwestie, które zauważyłem:
    1. nie dam rady poruszyć sztangi idącej z gruszki do regulacji geometrii sprężarki, chyba nawet jak jest zamontowana to przy wyłączonym silniku powinienem móc to zrobić ?
    2. znalazłem jakiś stary plik z FES z czasów kiedy wszystko chodziło ok (przynajmniej tak mi się wydawało) i okazuje się, że już wtedy miałem takie wielkie różnice pomiędzy zapotrzebowaniem na powietrze, a rzeczywiście dostarczanym powietrzem.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Pewnie geometria stoi, zdejmij wężyk z gruszki i spróbuj zassać ustami jeśli drgnie to ok jeśli nie geometria do czyszczenia, aczkolwiek ta przepływka też wygląda podejrzanie.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    147 1.9JTD 2002
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W poniedziałek kolega, który lubi sam się bawić w naprawy samochodów sprawdzi mi wszystko o czym piszecie - ja chyba za cienki jestem aby to sam zrobić. Nie chcę tylko jechać do "profesjonalnego" warsztatu od diesla (raz mi chcieli wszystkie wtryski wymieniać, a się okazało, że przyczyną nieodpalania był rozrusznik, a turbinę to już 4 lata temu chcieli mi całkowicie zregenerować za 1500PLN). Mam jeszcze jedno pytanie: czy wykresy ilości powietrza z mojego pierwszego posta świadczą o uszkodzonym przepływomierzu czy raczej o tym, że coś jest gdzieś przytkane ? - wykresy sprzed roku są identyczne, a nie narzekałem wcześniej na brak mocy.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory