Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Zakup Brera 2.4JTD - import czy krajowy?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Brera 2.4JTD
    Postów
    45

    Domyślnie Zakup Brera 2.4JTD - import czy krajowy?

    Witam!
    Około wakacji zamierzam zakupić wreszcie jakiś samochód, od dawna chodzi mi po głowie Alfa Brera, a odkąd mijam ją codziennie w mojej limuzynie z szoferem MPK to coraz bardziej ją chcę.
    Niestety na zakupie samochodów nie znam się kompletnie (to będzie pierwszy) i nie bardzo wiem jak się sprawa ma.
    Mam możliwość pooglądać z bratem w Niemczech jakieś egzemplarze, niestety jak wiadomo akcyza na motory powyżej 2.0l jest skandaliczna (ponad 18%), w związku z czym musiał bym zapłacić Państwu haracz w wysokości około 6k zł, co znacząco podwyższa koszty zakupu. I tak znajdując na mobile.de jakieś alfy, ceny wychodzą w okolicach 8k Eur, za rocznik 2007 (jaki mnie interesuje, silnik 210KM). Tak wyliczając taka alfa kosztuje ok. 41k zł. W kraju te roczniki to koszt około 35-36k zł, więc stanowczo mniej, wiadomo, ze często u nas przebiegi zaniżone (niemieckie maja ok 180tyś a nasze góra 150tyś km) z czym raczej już się liczę, ale czy jednak mimo wszystko lepiej będzie dopłacić do importowanej? Może lepiej zadbane czy doinwestowane?
    Poradźcie co taki lamus jak ja ma poczynić w tej kwestii.
    Aha i pytanie jeszcze co do motoru. Czy 2.4JTD będzie tutaj rozsądnym wyborem? Od razu mówię, że 3.2 poza zasięgiem ekonomicznym (spalanie), 2.2JTS nie zabardzo bo czytałem o złych opiniach tego motoru no i przede wszystkim za słaby i paliwożerny jak na moc. Można się by było zastanowić tylko jeszcze nad 1,75 i 2.0JTD.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie