Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: jtd szarpie gaśnie podczas gwałtownego przyspieszania

  1. #1
    lechu
    Gość

    Domyślnie jtd szarpie gaśnie podczas gwałtownego przyspieszania

    witam. mam następujący problem. moja 156 jtd 1.9 105km podczas gwałtownego przyspieszania (na 1 2 biegu gaz na maxa) przy dosc wysokich obrotach szarpnie i ciągnie dalej. nieraz jednak zdaża sie tak ze szarpnie i zgasnie chwile poczekam pokrece i jade dalej. dodam ze wymiana czujnika położenia wału nie pomogla. sprawdzalem czujnik od wałka rozrządu ma 718 omów a wedlug producenta 720 wiec chyba jest ok . Fes pokazuje blad p1320.

    ---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 17:03 ----------

    zapomniałem dodać jak zgaśnie to zaswieca sie kontrolka (marchewka)

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Ja tak miałem jak w zbiorniku było 0,5l ON marchewa zawsze mi się zaświecała ale po przeczyszczeniu styku masy z nadwoziem zgasła potem tylko się zapalała przy 4tys obr dostawał muła i po przeczyszczeniu EGR śmiga jak salonówka Więc radzę ci sprawdź sobie pompkę w zbiorniku może zapchana lub wymień filtr paliwa.

  3. #3
    lechu
    Gość

    Domyślnie

    egr zaslepiony mam a paliwa 0.5 zbiornika. sprwdze ten filtr ale slucham dalej pomyslow jakis bo na filtr bym nie stawial...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechu Zobacz post
    bo na filtr bym nie stawial...
    A na co byś stawiał?
    Bo wg mnie trafne jest przypuszczenie o problemie z paliwem.
    Filtr też się w tym zawiera.

  5. #5
    lechu
    Gość

    Domyślnie

    no ok a to skad sie bierze blad p1320?? a nie blad od paliwa?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    A jak jest na innych biegach?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    wyczyść regulator ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia, albo najlepiej wymień i po problemie. Dzieje ci się tak tylko na 1,2 i czasami 3 biegu przy prawie max obr??? jak tak to dałem ci odp

  8. #8
    lechu
    Gość

    Domyślnie

    tak szarpanie jest na 1 , 2, 3 ale gasnie nawet na 5 jak bym chwile dluzej przytrzymal pedal w podlodze.. chodzi o ten elektrozawór na dwa piny na pompie CR? tylko dziwna sprawa bo kolega ma w alfie 2.4 jtd 136 km podobny problem z szarpaniem(jego nie gasnie) a ten zawor mial ostatnio wymieniony bo alfa zgasla

    ---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:09 ----------

    zapomnialem dodac ze kumpel wymienil na boscha a nie jakas tandete

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    blad p1320 to dwa czujniki:
    czujnik faz rozrzadu oraz czujnik polozenia walu korbowego. Generalnie jezeli auto odpala gasnie i odpala to obstawial czujnik polozenia walu. W teorii czujnik faz rozrzadu nie pozwolilby odpalic.

    Generalni sprawdzilbym jeszcze czy gdzies nie masz jakiejs dziury w rurze od kolektora ssacego no i ewentualnie faktycznie moze egr. Problemow moze byc multum i bedzie bardzo ciezko z diagnoza.

  10. #10
    lechu
    Gość

    Domyślnie

    "Generalnie jezeli auto odpala gasnie i odpala to obstawial czujnik polozenia walu. W teorii czujnik faz rozrzadu nie pozwolilby odpalic... "



    odp: czujnik od wału nowy boscha dzisiaj zalożony.. dziury nigdzie nie ma sprawdzalem dolot.. a egr zaslepiony
    Ostatnio edytowane przez lechu ; 12-01-2012 o 22:33

Podobne wątki

  1. 2.4 20v problem podczas gwałtownego przyspieszania
    Utworzone przez sebo18188 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 09:16
  2. dziwne stuki podczas gwałtownego przyśpieszania
    Utworzone przez skorpion81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 13:16
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 12:09
  4. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:22
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 07:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory