Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: [156 2.4JTD] Nie odpala po teście w FES, blokada ECU i immobilizera

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie [156 2.4JTD] Nie odpala po teście w FES, blokada ECU i immobilizera

    Witam serdecznie alfaholików,
    Jestem świeżym posiadaczem Alfy Romeo 156 2.4JTD z 2000r. Niestety kilka dni temu stała mi się trochę przykra niespodzianka i auto nadal stoi... Dodam że jest to moja pierwsza alfa i pierwsze auto w dieslu (wcześniej same benzyniaki) więc nie wszystkie rzeczy rozumiem więc proszę o wyrozumiałość Ale do rzeczy.

    Kilka dni temu jadąc notabene po nowy olej na obwodnicy doszły mnie bardzo niepokojące dźwięki z mojej alfy, był bardzo metaliczny zależny od obrotów silnika (początkowo myślałem że trę tłumikiem o asfalt) a na obwodnicy za bardzo nie ma gdzie się zatrzymać więc zwolniłem i chciałem dojechać do najbliżej stacji żeby sprawdzić co się stało. Po kilkuset metrach dźwięk ucichł ale od razu straciłem doładowanie, auto miało strasznego muła ale nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Wracając do domu mrugnęła mi na chwile kontrolka od oleju...
    Rano dolałem olej, silnik odpalił normalnie i od razu chciałem sprawdzić czy FES coś mi powie. Podłączałem już kilka dni wcześniej ją pod kompa i nie było żadnych problemów. FES pokazał błąd od EGR (ponieważ jest zaślepiony) i od czujnika położenia sprzęgła (chyba mało istotny w moim problemie). Potem wszedłem w zakładkę testów (wcześniej wykonywałem te testy i nie było problemów) i zrobiłem test "wysterowania przekaźnika pompy paliwa" (czy jakoś podobnie teraz nie pamiętam ale było to z przekaźnikiem pompy paliwa) i tu się zaczyna mój problem...
    Podczas wykonywania testu alfa zgasła, i już jej nie mogę odpalić. Również nie chce mi się połączyć przez FES. Zamieniałem przekaźniki koło akumulatora żeby wykluczyć usterkę przekaźnika, sprawdziłem również te duże bezpieczniki wszystkie są całe. Później szukając usterki zobaczyłem ze po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR kontrolka od immobilizera cały czas mi się pali, z tego co czytałem to normalnie po kilku sekundach powinna zgasnąć, dodam również że nie pali mi się tzw. "marchewka" a chyba powinna się palić jak mam kluczyk w pozycji MAR? Jak pryskam "plaka" to silnik odpali ale tylko jeżeli mu cały czas pryskam. Zna ktoś przyczynę tego że nie mogę uruchomić silnika, i czy mogło mi paść turbo?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paczek.gsm
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Suwalki
    Auto
    156 SW 1.9 JTD
    Postów
    329

    Domyślnie

    Po prostu nie czyta Ci kluczyka. Sprawdź kluczyk pętle od immo i antenkę.
    Moje aukcje allegro :

    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1108283

    Dla forumowiczów rabaty

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    A ma to coś do tego że na drugim kluczyku jest tak samo?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159 SW
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał bacon Zobacz post
    A ma to coś do tego że na drugim kluczyku jest tak samo?
    no jak padła Ci antenka to na drugim kluczyku też będzie cisza....
    Ostatnio edytowane przez MaTe ; 19-03-2014 o 22:02

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Czy ta wtyczka od imobilzera to taka duża z dużą liczba pinów z takim fioletowym zamknięciem pod kolumną kierownicy? Pryskalem WD40 i nic, tak samo przekaźniki główne, dalej nie odpala

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał paczek.gsm Zobacz post
    Po prostu nie czyta Ci kluczyka.
    Jak pryśnie "plakiem" to zaczyna czytać?

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Nie, nawet jak podaje tak że silnik odpali na plaka to kontrolka od imo cały czas się pali, oczywiście jak przestaje to gaśnie.

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Poradzi ktoś...?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Może nie ma gdzieś zasilania. Nie łączy się z Fesem, to nie wina kluczyka. Jest napięcie we wtyko obd? Masz eLerna?
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar bacon
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 136 km 2000r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Nie mam. Napięcie chyba jest we wtyczce OBD bo jak wkładam kabel to sie zapala dioda na nim.

Podobne wątki

  1. Blokada rozrządu 2.4jtd 20V
    Utworzone przez danus77 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-02-2017, 19:21
  2. Z rana nie odpala 2.4JTD
    Utworzone przez RobertD1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 20:42
  3. Alfa 156 2,4JTD nie odpala
    Utworzone przez MrCryway w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-08-2013, 18:28
  4. alfa 147 nie odpala i błąd immobilizera
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2012, 12:05
  5. Alfa 2.4jtd Nie odpala
    Utworzone przez AlfaRomeo156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 21:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory