Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: AR 159 2,4 jtdm, ciśnienie doładowania

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie AR 159 2,4 jtdm, ciśnienie doładowania

    Witam,
    Od niedawna użytkuję ww. samochód. Po pewnym czasie w trakcie dynamicznej jazdy po mieście (częste przyspieszanie i hamowanie 0-70 ) zauważam, że turbo w trakcie przyspieszania zaczyna mniej dmuchać (około 1 bar), podczas gdy normalnie dmucha na ~1,4-1,5 bara. Zarazem odnoszę wrażenie, że spada moc. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy. Wygląda to trochę tak jakby komputer ograniczał doładowanie. Stąd moje pytanie czy to jest normalne? Czy raczej jest oznaką niedomagania któregoś z podzespołów? Może ktoś doświadczył coś podobnego?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    54

    Domyślnie

    Miałem tak samo gdy posiadałem 9ke 2.4 nawymienialem wszystko aż okazało się ze głowica powiedziała Papa

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie

    A jak to sprawdzić? Maź w płynie chłodniczym? Czy jedynie pozostaje ściągnięcie?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdrianQ2 Zobacz post
    Miałem tak samo gdy posiadałem 9ke 2.4 nawymienialem wszystko aż okazało się ze głowica powiedziała Papa
    Miałeś jakies inne objawy (dymienie na biało, ubytek płynu, wyrzucanie płynu, olej w zbiorniczku, twarde węże, majonez na korku, temp. pow. 90 stopni)?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Miałeś jakies inne objawy (dymienie na biało, ubytek płynu, wyrzucanie płynu, olej w zbiorniczku, twarde węże, majonez na korku, temp. pow. 90 stopni)?
    Na początku spadki doładowania Po 2 lub 3 miesiącach jazdy zaczal ciężej odpalać i zaczęły twardniec węże tylko twarde węże i co jakiś czas wyrzucało płyn ze zbiorniczka innych objawów brak te głowice pękają na potęgę wada konstrukcyjna i nie prawda jest ze w 156tce są lepsze bo kupiłem cała 6ke (chciałem przekładać głowice) test na co2 pozytywny wróciłem nią z Olsztyna jakieś 200 km w upale 30 stopni po rozbieraniu okazało się ze pęknięta na 1wszym cylindrze wiec odpiscilcilem naprawę i sprzedałem auto jako uszkodzone
    Ostatnio edytowane przez AdrianQ2 ; 19-06-2022 o 12:38

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2021
    Auto
    AR159
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dzięki za odp. U mnie na zimnym też długo kręci zanim się odpali (potem już normalnie pracuje), muszę poobserwować zbiorniczek płynu chłodniczego. A o których wężach mówisz? też układu chłodzenia domniemam?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdrianQ2 Zobacz post
    co jakiś czas wyrzucało płyn ze zbiorniczka
    Ale sam wylatywał czy po odkręceniu korka?

    Cytat Napisał AdrianQ2 Zobacz post
    te głowice pękają na potęgę
    A usuwałeś ekologię (EGR, DPF, klapy)?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Ale sam wylatywał czy po odkręceniu korka?



    A usuwałeś ekologię (EGR, DPF, klapy)?
    Na początku po odkręceniu korka później juz sam
    Ekologia usunięta została w 2008 roku a samochód był z 2006 ktoś po 2 latach usunął wszystko bo powiedzieli mu ze głowice pękają właśnie od ekologi a to jest nie prawda żadne Egt ani nic w tym stylu po prostu ścianki pomiędzy zaworami są zbyt cienkie i pękają wada konstrukcyjna która nie została wyeliminowana samochód miałem od pierwszego właściciela salon Polska kupiłem jak miał przejechane udokumentowane 145 tys km zrobiłem 20 i zaczęły się dziać cuda nie łudź się ze to jakieś rzeczy związane z doładowaniem ten silnik jeśli chodzi o czujniki jest mega prosty doładowania albo nie ma wogole albo jest takie jak powinno być jeśli są dziwne spadki to na 99% głowica ten jeden procent to podciśnienia lub zle zregenerowane turbo naprawdę wydałem majątek na ten silnik i prawda kultura pracy bajka moc bajka ale nie rekompensuje to jeśli pęknie głowica i mówię nie jeśli pękła ci ta głowica to nie baw się w kupowanie ze 156ki tylko albo kup zregenerowana za majątek albo staraj się ratować swoją a później sprzedaj auto bo to będzie się powtarzać możecie mnie tu zjeść na forum ze się zle wypowiadam o tym motorze ale niestety taka jest bolesna prawda miałem trzy 147ki z 1.9 dwie GT z 1.9 jedna 159 z 1.9 i jedna 9ke z 2.4 wybieram jednak 1.9 w żaden nie włożyłem tyle pieniędzy ile w 2.4

    - - - Updated - - -

    Chcesz napisz do mnie na PW wyślę ci filmiki jak moj wskaźnik doładowania szalał

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdrianQ2 Zobacz post
    miałem trzy 147ki z 1.9 dwie GT z 1.9 jedna 159 z 1.9 i jedna 9ke z 2.4
    No i tę 156 z Olsztyna

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    No i tę 156 z Olsztyna
    Skad wiesz ze ta z Olsztyna ?

Podobne wątki

  1. [159] 1.75 TBi ciśnienie doładowania
    Utworzone przez cheech w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-02-2024, 16:51
  2. [159] Prawidłowe ciśnienie doładowania 2.0 JTDm
    Utworzone przez kedzior303 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-01-2020, 20:37
  3. [159] Ciśnienie doładowania w 2.4 jtdm
    Utworzone przez misterdiabolo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-06-2017, 23:16
  4. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  5. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory